Eerste week in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Floor Neck - WaarBenJij.nu Eerste week in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Floor Neck - WaarBenJij.nu

Eerste week in Odense

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 Februari 2017 | Denemarken, Odense

Week 1

De eerste week zit er op en ik ben al weer aan mijn tweede week hier begonnen. Ik heb een goede vlucht gehad en ben al aardig gesetteld hier. Ik werd keurig opgehaald van het station en netjes naar het huis gebracht waar ik de komende 20 weken ga doorbrengen.
Ik heb er al weer een week op school hier opzitten. In het begin was het wel even wennen, vooral doordat ik er achter kwam dat het 45-50 min fietsen naar school is. Ik heb dan maar ook even voorlopig een busabonnement aangeschaft voor de rit naar school. Voorlopig vind ik het nog iets te koud om zo'n eind naar de campus te fietsen. Ja fietsen. Denemarken is echt ook een fietsland. Er zijn overal fietspaden en die worden ook netjes gestrooid en sneeuwvrij gemaakt. Dat is wel fijn.
Ja sneeuw vorige week heeft het 2/3 dagen gesneeuwd en er liggen nog steeds restjes sneeuw.
Op school is het ook leuk. Het was in het begin wel even wennen maar ik zit al helemaal in het ritme. Als je hier les hebt dan heb je elke 45 min een kwartier pauze. Dit helpt enorm voor de concentratie. Ik zit in de klas met 4 andere Nederlandse studenten, voor de rest alleen maar Deense studenten. En we hebben afgelopen vrijdag al een excursie gehad naar het museum van verpleegkunde in Kolding. Dit was erg leerzaam en gezellig.

• 14 Februari 2017 - 17:03

Vera:

Leuk om ook hier je belevingen te lezen... tot snel! Hopelijk is het dan al wat warmer!!! X vera

• 14 Februari 2017 - 17:09

Susanne:

Oei, 50 minuten... dat valt tegen dan. :/

• 14 Februari 2017 - 17:41

Sanne:

Leuk om te lezen! Klinkt als een goede start!

• 14 Februari 2017 - 19:19

Floor Van Neck:

Ja de 50 min fietsen is wat veel. De stad is maar 20 min dus dat is goed te doen in vergelijking